изпрати публикация  :  календар  :  търсене  :  статистика  :  Архив  :  Има ли Дядо Коледа?  :  Интернет връзки  :  Polls  
    НДТ, Добрич, България Албена - Oasis for Holidays   По-добрият вестник на Добричка област
NDT Newspaper, Dobrich, Bulgaria
    
 Добре дошли в НДТ, Добрич, България
 2024-04-20 @ 16:53 EEST
Всяко училище със задължителен процент ромчета    
Образование Ромчетата ще бъдат разпределяни из всички училища, а не само в махалите. Идеята на образователното министерство е всички учебни заведения да приемат определен процент деца от малцинствата. Той вероятно ще се определя от особеностите на региона, желанието на родителите и възможностите на училището. Целта е максимално много деца от този етнос да получат по-добър шанс да се ограмотят. Факт е, че над половината от 200 000 напуснали училище са ромчета. Те трябва да бъдат върнати в класните стаи, защото като неграмотни стават клиенти единствено на пазара за безработни и за социални помощи.

Другата задача е да се ограничи отпадането на нови деца. Просветното ведомство ще организира и курсове за обучението на самите родители, за да пускат децата си в “българско” училище. За интеграцията на ромите има 20 млн. лева.

Разпращат ромчета из всички училища
Училищата ще бъдат задължени да приемат определен процент ромчета и деца от други етноси, научи “Труд”. За приобщаването на тези ученици са заделени близо 20 млн. лева от европейските фондове. Първите 7 млн. лв. ще бъдат дадени още следващия месец на училища,спечелили проекти за интеграция.

И в момента няма забрана кой къде да учи, нито пък училищата имат право да отказват обучение. Но практиката показва, че доста често ромчетата са пращани като изоставащи в учебните заведения за децата със специални потребности. На други места директори под всякакви форми отказват да ги запишат, за да не им се свали етикетът на елитна гимназия или пък имат проблеми с останалите родители. Или пък децата сами напускат класните стаи по различни причини.

Още по-голям е проблемът в гетата, където има училище. Там пък самите семейства отказват да пратят детето си през две улици в “българско” училище и го записват в гетото.

Приобщаването ще става според особеностите на всеки район и училище. От педагозите няма да се изисква автоматично да приемат деца от други етноси, ако такива няма в общината. Но идеята е да има законова гаранция за равен достъп. Ето защо се правят и нови държавни стандарти за приобщаване на учениците и за интеркултурно образование. Те ще станат част от новия закон за просветата. Целта е да се “узакони справедливото разпределение на децата от всички културни общности в разноетническа среда”, е позицията на зам.-министърката Милена Дамянова.

Предвижда се още образователни курсове за самите ромски родители, за да бъдат убедени, че децата им ще имат повече шансове в добро училище. Както и специални курсове за обучение на учителите. В училищата има длъжност “помощник-преподавател”, който се занимава допълнително с ромчетата. http://www.trud.bg/

 


Сходни връзки

Всяко училище със задължителен процент ромчета | 21 брой коментари | Регистрация
Екипът не носи отговорност за коментарите, публикувани от посетителите.
Всяко училище със задължителен процент ромчета
Автор: Anonymous да 2011-06-27 @ 06:44 EEST
Съгласна съм  ромите  да  бъдат  пръснати по  всички  училища!Тази  идея  няма  да  е  К У Х А  ,  ако  се  направи  райониране/улиците    а,б,в,г,...се  учат  в  еди  кое  си  училище;х,у,з,т,е,...в другото  училище/  като  съответните  училища  се грижат  за  прибирането  и  задържането  на  децата  от  съответните улици , естествено  в   закона  трябва  да  бъде  записано,че  съответните  общини  ще  правят  това  райониране!Някой  ще  каже  ,че  това  е  дискриминация  спрямо  ромите!Понякога  хубавите  работи  стават  по доброзорния  начин-за  добро  на  ромите е!Помнете  ми  думата,ако  няма   райониране  резултатът  ще  е       Н У Л А !  Това  с  помощник  учителките/  с  2  месеца  курс/е  пълна  глупост!  Това  вече  го  правихме!  Тези  момиченца  си  позволяваха  да  дават  оценка  на  високо  квалифицирани  учители/това  е  в  правомощията  на  експертите  от  РИО/!    В  закона  трябва  да  залегне  принципа  за  "моркова  и  тоягата"  !  Трябва  да  има  глоби  за  родителите  ,когато  децата  не  спазват  правилата!
Всяко училище със задължителен процент ромчета
Автор: Anonymous да 2011-06-29 @ 19:51 EEST
Какво  мислите  по  въпроса?Как  ще се  осъщести  това?
Всяко училище със задължителен процент ромчета
Автор: Anonymous да 2011-06-29 @ 21:55 EEST
Ако се направи - училище Йовков се затваря? .........Струва ми се, че идеята не може да се осъществи напълно. Трябва само децата от сравнително свестни цигански семейства да учат заедно с българчета! Останалите - в интернат!
Всяко училище със задължителен процент ромчета
Автор: Anonymous да 2011-07-01 @ 14:49 EEST
Колко  ще  струват  такива  интернати  на  данъкоплатците?
Всяко училище със задължителен процент ромчета
Автор: Anonymous да 2011-07-01 @ 16:17 EEST
Сериозно погледнато, проблемът няма да е свързан с разходите, а с това че малцинствата трябва да се интегрират в българското общество като български поданици със нужното самочувствие. Когато отделиш едни хора в някакви "интернати", резултатът накрая е, или физическото им унищожение, или загуба на територии. Това го е показала историята... Тъй че сега задачата ни е да измислим как да мотивираме тези хора да разберат, че животът може да се живее и по-приятно.  
Всяко училище със задължителен процент ромчета
Автор: Anonymous да 2011-07-06 @ 00:09 EEST

Абе тия в ред ли са или пак ще усвояват милиони? Училището му е до "гъза" и не ходи, а като го пратят на няколко километра ще ходи. И такси да му осигурят пак ще слезе по средата, ако въобще се качи.

БГ е на 1300 год. и не са се интегрирали, Няма и да стане скоро. Има си начини, но не и по този....

Всяко училище със задължителен процент ромчета
Автор: Anonymous да 2011-07-06 @ 08:25 EEST
За  ромите  каквото  и да се прави полза  никаква!  Не    е     ли редно  тримесечните  отчети,които  правят  директорите  пред  учителските  колективи  да  бъдат  одобрени  от  вътрешния  одит  на Общината  и  след това  да се  слагат  на видно място  в учителската стая,за  да  може  всеки заинтерисован  да  види  за  какво се харчат парите на училището?Това ще е прозрачно управление на  парите  на  данъкоплатците! ТОВА „КОЕТО  СЕ  ПРАВИ  СЕГА  Е  ПЪЛНОА  ПОРНОГРАФИЯ!Директора  прочита  няколко  ЧИСЛА  и  НЯКОЛКО  ПАРАГРАФА  и ' 'който е съгласен  моля да гласува"...Според  мен  и специалист  в тази област трудно  ще се  ориентира...Според  колеги  това  е  масова практика  в града ни!Г-н  Иван  Колев  или  г- Аврамов  да  си  влязат  в ролята  на  одитори!  ИМАМ  ПРЕДЛОЖЕНИЕ –Общината   да  следи  отблизо  за  конфликт  на  интереси  при  обществеи  поръчки!   И   стига  сте  пращали  проверяващи,които  предварително уведомяват  директорите  какво  ще  им  проверяват  и  докато  дойдат  всичко  да  е  наред!Те си пият всеки  ден  ракията  заедно и ще ги проверяват...Така  ще  е  като  едните  и  другите  са  от много  години  в  системата/вечните  и  несменяемите/ .....
Всяко училище със задължителен процент ромчета
Автор: Anonymous да 2011-07-06 @ 08:39 EEST
Роми  не  съм  учила  и  не  желая  да  имам  нищо  общо  с тях! Той  и нашия директор  прави  едни  мижави  отчети...нищо  не  разбирам!  Нали  знаете  "за  директора  или  хубаво  ...или без тебе..."....
Всяко училище със задължителен процент ромчета
Автор: Anonymous да 2011-07-07 @ 00:42 EEST
Интересно какво мислят западноевропейските народи за източноевропейците... Хм.
Всяко училище със задължителен процент ромчета
Автор: Anonymous да 2011-07-07 @ 23:34 EEST
Тримесечните отчети, които правят директорите пред учителските колективи да се слагат на видно място в учителската стая. ТОВА „КОЕТО СЕ ПРАВИ СЕГА Е ПЪЛНА ПОРНОГРАФИЯ! Директора прочита няколко ЧИСЛА и НЯКОЛКО ПАРАГРАФА и ' 'който е съгласен моля да гласува"...
И НАРОДЪТ ГЛАСУВА ЕДИНОДУШНО!
Всяко училище със задължителен процент ромчета
Автор: Anonymous да 2011-07-08 @ 11:53 EEST
Всяко училище със задължителен процент ромчета
Автор: Anonymous да 2011-07-12 @ 10:26 EEST
Аз  съм родителка  ,но не виждам отношението  на Училищните настоятелства  към  проблема?Като  че  ли   УН  изчезнаха  от  полизрението  на   общественоста?Аз  поне не виждам ролята   му  в живота  на  училището!Струвами се,откакто училището  премина  на  делигиран  бюджет  директорката  говори   само  за пари-никой не говори за УВП!Председателят на УН е кукла на  конци... .Доколкото разбрах  някои училища изобщо  нямат УН...И да има и да няма  УН все тая директора-феодал разполага със  съдбата  на ученици и учители?И почти чистите  ни  класове  нищо не им пречи да приемат по две-три ромчета!Децата трябва  да се научат да живеят и с различните от тях!
Всяко училище със задължителен процент ромчета
Автор: Anonymous да 2011-07-13 @ 07:43 EEST
С тези  делигирани бюджети  се  съсипа образованието,за което  са виновни Янка Такиева и тримата  седенкари Орешарски,Вълчев и Стнишев!Знае се от време оно-закриеш ли школото на едно село  закриваш и селото !А в градовете какво се случи?Права е прежде пишештшта госпожа–директорите  смениха дневния ред на  образованието!Не се говори за УВП , а за това от къде да се вземат едни пари и после да мислим  как  да ги откраднем!Ако на ромче се даде издръжка 1,5  от нормалната,алчните директори  ще ги  приберат заедно с кучетата!То не че сега няма  директори, които за някой друг лев  или почерпка им ближат  подметките .  Гнусна  работа !Сериозно си  мисля,че    по-високата  издръжка на  ромче ще стимулира  прием на  ромчета в елитните училища!Парица  е  царица!Да се плаща от  европейските  пари  за интеграция на  ромите!
Всяко училище със задължителен процент ромчета
Автор: Anonymous да 2011-07-13 @ 09:05 EEST
И аз съм родител и си говоря с доста родители, но  простете ми какво е УВП? Поне родителите не си говорим за УВП. За всяко училище (след 7клас) си има прием и редно е най-добрите да постъпят без значение дали са и колко са българи,цигани,синеоки,ниски или лунатици. Всяко слагане на квоти,ограничения,привилегии и т.н. е ДИСКРИМИНАЦИЯ! 
Всяко училище със задължителен процент ромчета
Автор: Anonymous да 2011-07-13 @ 09:19 EEST

Нашата  класна го пише/УВП/,а му казва  учебно-възпитателен процес!

Всяко училище със задължителен процент ромчета
Автор: Anonymous да 2011-07-14 @ 22:40 EEST

По една  от  ТВ  програмите го  обясниха:Става въпрос за децата от 1   до  7  клас,още  не е  ясно как  ще се  прави?

Всяко училище със задължителен процент ромчета
Автор: Anonymous да 2011-07-22 @ 07:33 EEST
Много родители си мислят,че като си запишат  децата в "етническо чисто"училище ще  решат бъдещите проблеми на децата си!Грешка!Колкото един човек по-непознава  един проблем ,толкова по-трудно се справя с него! Трябва човек да познава и добрите и лошите страни на етносите с които живее!Роми има по цяла Европа...,ако смятате    че ще живеете далеч от тях!
Всяко училище със задължителен процент ромчета
Автор: Anonymous да 2011-07-29 @ 06:58 EEST
Според мен ромите са български граждани и имат равни права и задължения както нас,затова нека говорим  за гражданите на  България!Нека се отнасяме към тях както към себеси,нека искаме за тях както за себеси, нека искаме  от тях  както от себеси  и тогава  няма да има проблеми!Бог ни е създал еднакви!И без превилегии!
Всяко училище със задължителен процент ромчета
Автор: Anonymous да 2011-07-30 @ 09:37 EEST
Наскоро наблюдавах от терасата интересни  неща: детето нямаше нищо против да си играе с дете от друг етнос ,но майката слезе долу  и го прибра! Дай Боже младите да са по-толератни към другите!Всичко е любов!Обичайте се хора,така по-добре ще осмислим краткия си живот!
Всяко училище със задължителен процент ромчета
Автор: Anonymous да 2011-07-30 @ 09:44 EEST
Браво!Радвам се,че има и други като мен!Аз не мразя другите,така по-лесно се живее!Пробвайте и вие...
Всяко училище със задължителен процент ромчета
Автор: Anonymous да 2011-08-06 @ 07:11 EEST
Оптимист????????????????????????????????????????

Stats
 Copyright ©2000 - 2003 © 2024 НДТ, Добрич, България
 Всички права запазени.
Powered By Geeklog 
Страницата е генерирана за 0.10 секунди