Кой има голямата вина за зачестилите убийства и престъпления, извършвани от ученици? | 8 брой коментари | Регистрация
Екипът не носи отговорност за коментарите, публикувани от посетителите.
Кой има голямата вина за зачестилите убийства и престъпления, извършвани от ученици?
Автор: Anonymous да
2004-10-24 @ 01:13 EEST
Това е много сложна тема... Възможните отговори са относителни, понеже вината за зачестилото насилие сред малолетните не може да бъде хвърлена само върху един виновник.
Аз гласувах за Обществото. Защо ли?
Защото всички ние които сме отговорни за държанието на децата сме виновни. Виновни сме с това че сме безучастни към всичко около нас. Нишката се свързва... Животът на българина е напрегнат и стресиран. Депресията е наше ежедневие. Безработицата, или ниското заплащане е основен фактор.
Виновни са няколко основни фактора за малолетната престъпност. Може би наистина на първо място е родителския контрол. Свидетел съм бил как 13-14 годишни ученици излизат пияни от дискотека и псуват и крещят по центъра. Уригват се и уринират където им падне. Цялото това безхаберие на родителите не е нормално.
Как може 13-14 годишни деца да ходят на късни вечерни дискотеки??? И съответно там да им бъде сервиран алкохол?
Друг е въпроса че на едно дете му стига и една бира за да се "замая"... Собствениците на дискотеки нехаят за заповедите относно сервирането на алкохол на малолетни.
Бил зъм свидетел и как полицаи влизат за проверка, но вместо да проверят, сядат на запазена маса, и биват почерпани от собственика на заведението... Кой знае, може и да са взели "някой лев" без да видя, затова че не проверяват съответното заведение...
Защото почнеше ли се проверка, това означаваше че от около 100-тината посетители щяха да останат не повече от 15...
Болшинството беше оът малолетни.
Друга основна причина е насилието. Насилие в невероятно огромни количества. Насилие което става достояние на децата от филми, компютърни игри и видео клипове...
Трябва да видите как 7-8 годишни деца много разпалено си разкават как в еди-коя си игра са пръснали мозъка на противника...!!!
Както всички знаем, стоенето пред компютър повече от 2 часа без прекъсване е особенно вредно. Да, но във всяка зала може да се виддят малолетни които сядат за по 5-6 до 8-10 часа без прекъсване.
Отново безхаберие на обществото и родителите най вече...
Но както загатнах в основата на този ми пост, всичко е свързано.
Държавата е скапана, Системата е скапана, Икономиката е скапана, Здравеопазването е скапано... Всъщност, кое не е скапано в тази скапана Държава???
Защо политиците са толкова стереотипни? Защо най-после не се появи Спасител за нашата мила Родина???
Защото няма закони... Защото още има какво да се краде в тази Държава! Политиците крадат от нас и от държавата едновременно. Безнаказано.
Да сте чули за някой осъден политик в България???
Няма и да чуете...
В парламента виждаме познати образи още от времето на първия парламент след "преврата" от 1989-та. Яко са хванали кокала, няма пускане...
То не бяха къщи-замъци, то не бяха дебели банкови сметки. Всичките им деца се изучиха и учат в Щатите и в реномирани училища по целия свят.
От кого са парите??? От нас!!!
Но никой от тях не си прави труда да проумее че ако не сме ние, няма да ги бъде и тях!
Наслушахме се на празни обещания и закани за "светло бъдеще". Но пак ходим да гласуваме и да им даваме кокала в ръцете... Но няма как. Трябва да има кой да дърпа конците.
В цивилизованите западно-европейски страни, конците дърпат (т.е. управляват държавата) богатите хора. Богати хора които не могат да бъдат съблазнение от пари и подкупи. И там има корупция, но тя се преследва жестоко от закона. Това у нас обаче не е така...
В управлението на нашата държава се включват "сульо и пульо", всякакви образи и смехотворни партийки.
Последствията са видни за всички нас...
Нито един политик от тези които ограбиха, съсипаха, злепоставиха и опозориха България не е излязъл да каже: ПРИЗНАВАМ ЧЕ БЯХ ЛОШ УПРАВНИК! ПОЕМАМ ВИНАТА ОТ ЛОШОТО СИ УПРАВЛЕНИЕ!
Защото нямат доблест. Те не обичат България. Те го правят за своя облага. Никой не мисли за народа, а мислят само как да се нагушат с пари, да си купят 2-3 луксозни коли, да си пратят децата на Запад, да си открият сметки в Швейцарски банки, да си построят вила и къща за стотици хиляди...
Защото това им е шанса да успеят в живота.
Всичко това рефлектира върху обикновенния гражданин. Този който се "скъсва" от работа за по 100-150 лева. За да може да нахрани семейството си. За да изгледа децата си. Нищо повече...
Но понеже не успява да го направи както е в цивилизованите страни, той се стресира. Стресът е навсякъде около нас. Ние "треперим" постоянно над основните житейски нужди: Как да си платим ток, вода, телефон... Как да си осигурим отоплението за през зимата. Как да сложим 5-6 литра гориво в 20 годишната кола за да идем по селата да си приготвим зимнина. Треперим и за това как да спестим пари за да си купим топли дрехи и обувки. Все неща за които на Запад е последна грижа. Защото заплатите им са на ниво.
А нашето ниво? Готови ли сме за Европа???
Не сме, господа министри... Ако Вие в София сте готови, то ние в провинцията сме още в "каменната ера".
Ние сме бедняци. Ходим със стари дрехи и обукки. Нямаме "пътища" като хората. Колите ни са набор `85.
Мебелите ни са дори по-стари, килимите, тапетите...
Идилията е пълна...
Май доста нашироко писах, едва ли някой го е прочел цялото... А и едва ли ще го чете някой от висше-стоящите.
Ако има такива, то нека да седнат да размислят за поведението си в семейството и в обществото.
А обикновенният гражданин да се замисли дали да гласува на изборите догодина...
Кой има голямата вина за зачестилите убийства и престъпления, извършвани от ученици?
Автор: Anonymous да
2004-10-30 @ 12:57 EEST
Голямя вина за зачестилите убийства има системата,политиците...родителите и учителите.В непрекъснанотите си грижи да осигурят "насъщния" родителите не общуват с децата си.Грижите им се изчерпват с това да дадат на детето си някаква сума дневни джобни пари.И така се изгубва връзката между дете и родител.В училище -учителите демонстрират пълна незаинтересованост за това как се държат децата.Има някакво неписано правило,че това не е техен проблем.Масова практика стана да се карат " свободни" часове.
Кой има голямата вина за зачестилите убийства и престъпления, извършвани от ученици?
Автор: Anonymous да
2004-11-16 @ 13:02 EET
Браво на този изчерпателен (първият коментар), но същевременно кратък за обхванатата проблематика и напълно ясен отговор. Всичко в общи линии е точно така. Не съм съгласен само с мнението, че богатите и корумпираните са само в София. Вярно, те се стремят към столицата, но и тук за повечето хора съществуват описаните от Вас проблеми.
Моят отговор бе за системата, въпреки че обществото би могло да я моделира, но не и у нас. Тук системата има интерес обществото да е точно такова. Всеки да се спасява както може. Семейството за съжаление не може да дава пример и да възпитава децата си. Системата непрекъснато създава егоисти, тя иска и семействата да й "помагат".
Вероятно бих дал отговор обществото, ако жестоките престъпления се извършваха от деца без родители, израснали в домове. Но убийствата, повод на които е и отворената тема, са извършени от деца, които имат своите семейства.
Кой има голямата вина за зачестилите убийства и престъпления, извършвани от ученици?
Автор: Anonymous да
2004-11-19 @ 23:16 EET
Аз искам да подтвьрдя, че прочетох пьлният текст на Вашият "пост". Аз бих се изразил подобно- няма от какво да се срамувате или да смятате, че стре пропуснали нещо. Имам чувството, ч живете зад граница? Аз сьм от Добрич, но от 1999 живея в САЩ (след женитба). Никога не сьм мечтал или планирал да живея в САЩ, напротив! Но след като преакарах пет години и следях всякак новина, информация, коментарий за системата им- аз сьщо смятам, че нещата не вьрвят добре у дома. За нашенец (да чуе "препорька" от бьлгарин-емигрант) не е лесно да "прегльтне" такива коментарии. Ако бях на "негово" място, и аз нямаше да сьм щастлив. лесно е да се коментира, когато си на "топло", а нашенците си "карат ярема". Аз го знам от себе си и все пак твьрдя, че даже емигрирали земляци имат чувства и добри желания за татковината.
Да кажа накратко- да, ситуацията е както Вие описахте. Не сме имали и все още нямаме навици/обичаи/традиции, когато родители общуват ежедневно с децата на всякакви теми., Всичко е оставено на "самотек". Ненормално е бармани да правят печалба безнаказано, продавайки алкохол на малолетни, които правят поразии след това, дори и убийстба.
Аз сьм сьгласен, че това е праклено скожнба тема и изисква много пискане-отговаряне. Но ако някой не започне- нищое няма да се промени. Най-важното е правителството до има прагматичен подход (кое правиелтство???)и да го насажда методично. Но аз нямам илюзията, че в бедствено положение, в което се намират земляците, нещата ще потрьгнат бьрзо и в правилното русло.
Бих могьл да коментирам надьлго и нашироко, но полза за никого няма. нямам радикална рецепта за "оправяне" на нещата. Знам, че ако няколко родители започнат "крьстоносен поход"- нищо няа да се промени; само те ще си доведат неприятности и насмешки. И знаейки това, нищо няма да се промени......ако на някого буквално не м у писне от :ужасьт" наоколо.
Хареса ми коментарият за това, че нито един политик не бе сьден или обвинен....публична "тайан" е, че корупцията е навсякьде, и че политиците са "каймака" на корумпиране и злоупотреби (е, не всички). Без значение е, че десетки партии нямат интерес да преселедват един-друг, даже за политическа вендета. Все полза ще е за обществото.
Както и да е- ако не започне радикален процес, процес който е поддьржан и вьзприет от болшинството на обществото- нещо като забрана на продажба на лкохол на малолетни КЬДЕТО И ДА Е (нарушенията трябва да се санкционират жестоко, т.е. например 5000 лева и нагоре, че да не "отьрва" на барман да дава рушвет на корумпиран полицай)- тогава няма много надежда. Скоро или по-кьсно всичко ще стане като в цивилизованите общества, но.....хайде да ен продьлжавам с тьжното. не сьм специалист и не знам какво професионално да сьветвам, но бих искал участие в..в.вьв всичко добро за татковината!
Кой има голямата вина за зачестилите убийства и престъпления, извършвани от ученици?
Автор: Anonymous да
2004-11-29 @ 13:03 EET
Защо аз, след като живея в същото общество при същата система, гледам същата телевизия, ходил съм в нормално училище, както и децата, извършващи насилие, търпя същите политици, не съм убивал съучениците си? Явно разликата е в семейството.
Кой има голямата вина за зачестилите убийства и престъпления, извършвани от ученици?
Автор: Anonymous да
2004-12-01 @ 09:05 EET
смятам че темата е много актуална и проблемът е много наболял в нашето ежедневие.както е казано и в първия коментар наистина не може вината да се хвърли само на един виновкик.аз лично смятам, че всички сме виновни за това което става по улиците.но нашата вина е нищожна просто ние сме подтикнати да правим всички тези глупости най-вече от безпаричие. Може би доста хора няма да се съгласят с мене, но аз лично смятам, че ако всеки беше достатъчно задоволен финансово дори не би се замислил да върши престъпление. Просто в момента аз съм ученик и съм на издръжката на мама и на тате и не бих рискувал да изгубя всичко и да си ороня авторитета само за да си открадна от магазина пакетче дъвки при положение, че мога просто да си ги купя.
Другата причина за престъпленията извършвани от ученици е нарастналата агресия по улиците. Аз лично не мога да си обясня на какво се дължи. Не вярвам, че група момичета биха пребили само момиче от безпаричие. Това са много фрапиращи случай които наистина зачестяват и това не е на добре. Добро впечатление прави, че пред дискотеките има почти по цяла вечер полиция и това предотвратява доста боища тъй като по-голяма част от "хулиганите", които правят боищата из дискотеките са непълнолетни и се страхуват да не нощуват в раионното полицеиско управление.
Смятам, че от всичко което написах става ясно, че най-голяма вина за престъпленията извършени от ученици е на обществото.
Кой има голямата вина за зачестилите убийства и престъпления, извършвани от ученици?
Автор: Anonymous да
2005-01-30 @ 15:44 EET
Цитат:"Автор: Анонимен да 2004-11-29 @ 13:03 EET
Защо аз, след като живея в същото общество при същата система, гледам същата телевизия, ходил съм в нормално училище, както и децата, извършващи насилие, търпя същите политици, не съм убивал съучениците си? Явно разликата е в семейството."
Аз гласувах за Обществото. Защо ли?
Защото всички ние които сме отговорни за държанието на децата сме виновни. Виновни сме с това че сме безучастни към всичко около нас. Нишката се свързва... Животът на българина е напрегнат и стресиран. Депресията е наше ежедневие. Безработицата, или ниското заплащане е основен фактор.
Виновни са няколко основни фактора за малолетната престъпност. Може би наистина на първо място е родителския контрол. Свидетел съм бил как 13-14 годишни ученици излизат пияни от дискотека и псуват и крещят по центъра. Уригват се и уринират където им падне. Цялото това безхаберие на родителите не е нормално.
Как може 13-14 годишни деца да ходят на късни вечерни дискотеки??? И съответно там да им бъде сервиран алкохол?
Друг е въпроса че на едно дете му стига и една бира за да се "замая"... Собствениците на дискотеки нехаят за заповедите относно сервирането на алкохол на малолетни.
Бил зъм свидетел и как полицаи влизат за проверка, но вместо да проверят, сядат на запазена маса, и биват почерпани от собственика на заведението... Кой знае, може и да са взели "някой лев" без да видя, затова че не проверяват съответното заведение...
Защото почнеше ли се проверка, това означаваше че от около 100-тината посетители щяха да останат не повече от 15...
Болшинството беше оът малолетни.
Друга основна причина е насилието. Насилие в невероятно огромни количества. Насилие което става достояние на децата от филми, компютърни игри и видео клипове...
Трябва да видите как 7-8 годишни деца много разпалено си разкават как в еди-коя си игра са пръснали мозъка на противника...!!!
Както всички знаем, стоенето пред компютър повече от 2 часа без прекъсване е особенно вредно. Да, но във всяка зала може да се виддят малолетни които сядат за по 5-6 до 8-10 часа без прекъсване.
Отново безхаберие на обществото и родителите най вече...
Но както загатнах в основата на този ми пост, всичко е свързано.
Държавата е скапана, Системата е скапана, Икономиката е скапана, Здравеопазването е скапано... Всъщност, кое не е скапано в тази скапана Държава???
Защо политиците са толкова стереотипни? Защо най-после не се появи Спасител за нашата мила Родина???
Защото няма закони... Защото още има какво да се краде в тази Държава! Политиците крадат от нас и от държавата едновременно. Безнаказано.
Да сте чули за някой осъден политик в България???
Няма и да чуете...
В парламента виждаме познати образи още от времето на първия парламент след "преврата" от 1989-та. Яко са хванали кокала, няма пускане...
То не бяха къщи-замъци, то не бяха дебели банкови сметки. Всичките им деца се изучиха и учат в Щатите и в реномирани училища по целия свят.
От кого са парите??? От нас!!!
Но никой от тях не си прави труда да проумее че ако не сме ние, няма да ги бъде и тях!
Наслушахме се на празни обещания и закани за "светло бъдеще". Но пак ходим да гласуваме и да им даваме кокала в ръцете... Но няма как. Трябва да има кой да дърпа конците.
В цивилизованите западно-европейски страни, конците дърпат (т.е. управляват държавата) богатите хора. Богати хора които не могат да бъдат съблазнение от пари и подкупи. И там има корупция, но тя се преследва жестоко от закона. Това у нас обаче не е така...
В управлението на нашата държава се включват "сульо и пульо", всякакви образи и смехотворни партийки.
Последствията са видни за всички нас...
Нито един политик от тези които ограбиха, съсипаха, злепоставиха и опозориха България не е излязъл да каже: ПРИЗНАВАМ ЧЕ БЯХ ЛОШ УПРАВНИК! ПОЕМАМ ВИНАТА ОТ ЛОШОТО СИ УПРАВЛЕНИЕ!
Защото нямат доблест. Те не обичат България. Те го правят за своя облага. Никой не мисли за народа, а мислят само как да се нагушат с пари, да си купят 2-3 луксозни коли, да си пратят децата на Запад, да си открият сметки в Швейцарски банки, да си построят вила и къща за стотици хиляди...
Защото това им е шанса да успеят в живота.
Всичко това рефлектира върху обикновенния гражданин. Този който се "скъсва" от работа за по 100-150 лева. За да може да нахрани семейството си. За да изгледа децата си. Нищо повече...
Но понеже не успява да го направи както е в цивилизованите страни, той се стресира. Стресът е навсякъде около нас. Ние "треперим" постоянно над основните житейски нужди: Как да си платим ток, вода, телефон... Как да си осигурим отоплението за през зимата. Как да сложим 5-6 литра гориво в 20 годишната кола за да идем по селата да си приготвим зимнина. Треперим и за това как да спестим пари за да си купим топли дрехи и обувки. Все неща за които на Запад е последна грижа. Защото заплатите им са на ниво.
А нашето ниво? Готови ли сме за Европа???
Не сме, господа министри... Ако Вие в София сте готови, то ние в провинцията сме още в "каменната ера".
Ние сме бедняци. Ходим със стари дрехи и обукки. Нямаме "пътища" като хората. Колите ни са набор `85.
Мебелите ни са дори по-стари, килимите, тапетите...
Идилията е пълна...
Май доста нашироко писах, едва ли някой го е прочел цялото... А и едва ли ще го чете някой от висше-стоящите.
Ако има такива, то нека да седнат да размислят за поведението си в семейството и в обществото.
А обикновенният гражданин да се замисли дали да гласува на изборите догодина...